O φωτογράφος David Maisel ασχολείται κυρίως με φωτογραφίσεις που δείχνουν την παρέμβαση του ανθρώπου στο φυσικό περιβάλλον.
Κατά καιρούς έχει παρουσιάσει εκθέσεις με αεροφωτογραφίες που απεικονίζουν τοπία στα οποία διεξάγονται δραστηριότητες όπως εξορυκτικές εργασίες, έργα ύδρευσης και στρατιωτικές δοκιμές, αποτυπώνοντας έτσι τα αποτελέσματα της ανθρώπινης δραστηριότητας στον πλανήτη με έναν τρόπο αυθεντικό και δημιουργώντας ένα ισχυρό οπτικό ερέθισμα. Ο σκοπός του είναι να δημιουργήσει εικόνες που προκαλούν θαυμασμό, αλλά ταυτόχρονα προβληματίζουν τον ακροατή, παρουσιάζοντας περιβαλλοντολογικές αλλοιώσεις μεγάλης κλίμακας με άμεσο τρόπο. Ο Maisel ονομάζει αυτή την τεχνοτροπία “νέα τοπογραφία”, εννοώντας ότι η δουλεία του δείχνει την νέα τοπογραφία που δημιουργεί η επέμβαση μας στον πλανήτη.
Μια από τις σπουδαίες δουλειές του Maisel είναι το project “Terminal Mirage” που αποτελείται από δύο συλλογές αεροφωτογραφιών, οι οποίες έχουν τραβηχτεί στην ευρύτερη περιοχή της λίμνης “Great Salt Lake” στην Utah των ΗΠΑ. Η συγκεκριμένη λίμνη είναι από τις μεγαλύτερες στον κόσμο και είναι μια φυσική λίμνη ηλικίας εκατομμυρίων ετών. Είναι εξαιρετικά πλούσια σε περιεκτικότητα σε νάτριο, μαγνήσιο, κάλιο, ψευδάργυρο και ασβέστιο, αλλά περιέχει και άλλα στοιχεία σε μικρότερες ποσότητες. Ως επακόλουθο γύρω της έχει στηθεί μια ολόκληρη βιομηχανία από εταιρίες χημικών που μαζεύουν το νερό της σε τσιμεντένιες πισίνες και κάνουν απόσταξη των διαφόρων στοιχείων.
Τα νερά της λίμνης παίρνουν το χρώμα του στοιχείου που υπάρχει σε μεγαλύτερη συγκέντρωση σε εκείνο το σημείο. Έτσι οι τεχνητές πισίνες απόσταξης που βρίσκονται διάσπαρτες γύρω από την λίμνη παίρνουν αναπάντεχους χρωματισμούς, όπως κίτρινο, κόκκινο, μωβ και πράσινο, δημιουργώντας μια πανδαισία χρωμάτων.
Πολλές από τις εγκαταστάσεις των εταιριών που δραστηριοποιούνται γύρω από την λίμνη φαίνεται ότι προκαλούν ζημιά στο φυσικό περιβάλλον, ενώ κάποιες περιπτώσεις έχουν πάρει και δημοσιότητα στις ΗΠΑ. Όπως για παράδειγμα η περίπτωση της “Magnesium Corporation of America” η οποία κατηγορήθηκε από την “Υπηρεσία προστασίας του περιβάλλοντος των ΗΠΑ” για μόλυνση του υπεδάφους με διοξίνες και εκκρεμεί εναντίον της μήνυση και δικαστική έρευνα.
Ο Maisel όπως δηλώνει ο ίδιος δεν μπορεί να διαγνώσει ακριβώς την αιτία χρωματισμού της κάθε πισίνας. Δεν είναι επίσης σε θέση να κρίνει ποιες είναι χρωματισμένες από οργανικά στοιχεία και ποιες από θανατηφόρα χημικά σκευάσματα που προκύπτουν ως υποπροϊόντα της απόσταξης που γίνεται. Απλά δηλώνει ότι αυτή η “βίαιη” όπως την χαρακτηρίζει εισβολή όλων αυτών των χρωμάτων στο τοπίο είναι σίγουρα μια ασυνήθιστη κατάσταση που προέκυψε μέσω ανθρώπινης παρέμβασης και είναι πιθανώς μολυσματική για το περιβάλλον.
Οι αεροφωτογραφίες του Maisel μαγνητίζουν το βλέμμα και παράλληλα θέτουν το μυαλό μας σε κίνηση. Είναι όμορφες και σαγηνευτικές, αλλά ταυτόχρονα αναστατώνουν και ενοχλούν λόγω της προέλευσης τους.