Η Non-Billboard είναι μία εικαστική εγκατάσταση από το Lead Pencil Studio. Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό έργο-νύξη στις στρατηγικές της διαφήμισης.
Στην πραγματικότητα το Lead Pencil Studio, με την χρηματοδότηση της Καναδικής κυβέρνησης, παρουσιάζει στο κοινό το πλαίσιο μίας μεγάλης διαφήμισης τύπου billboard. Χρησιμοποιώντας τεράστια ποσότητα μικρών ράβδων ατσαλιού τις οποίες περιπλέκουν, οι Lead Pencil Studio δημιουργούν ένα πελώριο ορθογώνιο πλαίσιο, το οποίο μοιάζει να περιβάλλει μία διαφήμιση.
Η διαφήμιση όμως δεν υπάρχει, ούτε υπήρξε ποτέ στο συγκεκριμένο σημείο. Στόχος των καλλιτεχνών είναι να ανακαλέσουν στη μνήμη μας μία οικεία εικόνα. Την εικόνα μιας μεγάλης διαφήμισης δρόμου, η οποία έχει εντυπωθεί στην μνήμη μας και δείχνει να υπερισχύει των όσων βλέπουμε. Ο θεατής ταυτίζεται με τον διερχόμενο οδηγό που προσπερνά με ταχύτητα τις διαφημίσεις που συναντά δίπλα στους αυτοκινητόδρομους.
Η εμπειρία του θεατή απέναντι στο Non-Billboard ταλαντεύεται ανάμεσα στην ισχυρή μνήμη και στην εφήμερη οπτική αντίληψη. Είναι η διαφήμιση τόσο ισχυρή; και αν ναι γιατί εν τέλει το περιεχόμενό της αποδεικνύεται τόσο αποδυναμωμένο; Ο στόχος των Lead Pencil Studio είναι σαφής. Θέλουν να κεντρίσουν την προσοχή του θεατή και να τον προβληματίσουν. Όσο ισχυρή κι αν είναι η προώθηση μιας διαφήμισης σε επίπεδο σχεδιασμού και marketing, το αντικείμενό της, το περιεχόμενό της, το μήνυμά της εν τέλει, σβήνουν. Αυτό που μένει είναι η εντύπωση, η εικόνα ως ιδέα.
Την ιδέα αυτή έρχεται να αναδείξει το τεράστιο ατσάλινο κενό πλαίσιο που παρουσιάζουν. Η παρουσίαση έχει σημασία όχι το περιεχόμενο ή το θέμα. Το έργο με αυτόν τον τρόπο αναδεικνύεται σε αντι-διαφήμιση.
To Lead Pencil Studio ιδρύθηκε από δύο αρχιτέκτονες και εικαστικούς, την Annie Han και τον Daniel Mihalyo το 1997. Στα έργα τους, κυρίως εικαστικές εγκαταστάσεις εμπνευσμένες από την αρχιτεκτονική ξεχωρίζουν έννοιες όπως χώρος και λειτουργία, ενώ οι ίδιοι περιγράφουν τη δουλειά τους ως «αντίστροφη αρχιτεκτονική».